Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

Αναδημοσίευση από Τύπου της Ηπείρου : Άρση βαρών - Παραμελημένο το “άθλημα των δυνατών”!!! (Συνέντευξη από την Σταυρούλα Μπαλάσκα)





Ακολουθεί συνέντευξη από την Σταυρούλα Μπαλάσκα :


Καλησπέρα Σταυρούλα ευχαριστούμε που θα δώσεις συνέντευξη για τον Τύπου της Ηπείρου!!!
Γεια σου Ανδρέας, χαίρομαι κι εγώ πάρα πολύ και είναι τιμή μου που θα παραχωρήσω αυτή τη συνέντευξη.

Καταρχάς πες μας πότε και πως ξεκίνησες τον αθλητισμό γενικότερα;
Θυμάμαι από πολύ μικρή που ξεκίνησα να ασχολούμαι με την κολύμβηση, αλλά είχα ένα θέμα με το αυτί μου και το σταμάτησα. Γύρω στα 12-13 ήταν που ξεκίνησα να ασχολούμαι με την άρση βαρών.

Τι σε κέρδισε περισσότερο στο συγκεκριμένο άθλημα;
Βασικά με κάνει να νιώθω ότι είμαι πιο δυνατή, ότι μπορώ να αποδείξω πως μπορώ να κάνω κάτι περισσότερο, μου δίνει πολύ αυτοπεποίθηση. Γενικότερα με κάνει να νιώθω πως αξίζω κάτι.
Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω τον προπονητή μου Χρήστο Τριφύλλη που με έβαλε στο μονοπάτι του αθλητισμού. Με τη γνώση του και την υπομονή του ήταν σαν δεύτερος πατέρας μένα, καθώς περνούσα τις περισσότερες ώρες στις προπονήσεις.

Το συγκεκριμένο άθλημα, επειδή είναι το λεγόμενο “άθλημα των δυνατών”  και έχουν συνηθίσει οι περισσότεροι να βλέπουν άντρες στο χώρο αυτό, έχεις αντιμετωπίσει προβλήματα σαν γυναίκα;
Η αλήθεια είναι πως είχα δεχτεί μια μορφή bulling, γιατί στο σχολείο είχα δεχτεί αρνητικά σχόλια ότι αυτό το άθλημα είναι αντρικό και πολλοί κορόιδευαν.  Εγώ συνέχισα παρόλα αυτά.
Επίσης θα θελα να προσθέσω πως αυτό πιστεύω  ότι συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση από την πολιτεία και δεν ξέρει ο κόσμος ότι η άρση βαρών έχει πολλά οφέλη.

Ποια είναι κατά τη γνώμη σου τα οφέλη της άρσης βαρών και του αθλητισμού γενικότερα;
Η πολιτεία οφείλει και πρέπει να στηρίξει τον αθλητισμό παρά την οικονομική κρίση, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο αθλητισμός είναι η βάση διαπαιδαγώγησης των νέων, τους κάνει πιο κοινωνικούς, αναπτύσσει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση. Τους μαθαίνει το εφ αγωνίζεσθε, το πώς πρέπει να προσπαθείς για κάτι, να έχουν αλληλεγγύη μεταξύ του, μειώνει πάρα πολύ το άγχος ειδικά σε μια δύσκολη εποχή που διανύουμε. Μαθαίνει επίσης στους νέους να βάζουν στόχους, να έχουν πειθαρχία και αυτοπειθαρχία, να έχει στρατηγική σκέψη. Όλα αυτά βοηθάνε και την κοινωνία να δημιουργήσει πιο σωστά παιδαγωγημένους πολίτες από όλες τι απόψεις.
Η άρση βαρών συγκεκριμένα βοηθάει στην αύξηση της μυϊκής μάζας κατά την προπόνηση, έτσι αυξάνεται και ο μεταβολισμός, όποτε γίνεται μεγαλύτερη καύση λίπους κατά την ηρεμία. Αναπτύσσει περισσότερο την οστική πυκνότητα, με αποτέλεσμα οι γυναίκες ειδικά να προλαμβάνουν μ’ αυτό τον τρόπο προβλήματα οστεοπόρωσης. Επίσης μειώνει τα καρδιοαγγειακά προβλήματα.


Τώρα θέλω να μου μιλήσεις λίγο για τις διακρίσεις σου;
Γενικότερα από όταν ξεκίνησα είχα συνεχόμενες πανελλήνιες νίκες, το τελευταίο μου μετάλλιο ήταν φέτος στον Πολύγυρο όπου βγήκα τρίτη και πήρα το χάλκινο μετάλλιο. Στο λύκειο βγήκα δυο φόρες πρώτη και έτσι πήρα το 10% που με βοήθησε πολύ για να μπω στην Γυμναστική Ακαδημία.  Σημαντική χρονιά για μένα ήταν και το 2014 όπου κατάφερα και μπήκα στην Εθνική ομάδα. Εκείνη τη χρονιά προσπάθησα πολύ και κατέκτησα 6 χρυσά, 3 στις νέες γυναίκες και 3 στις γυναίκες, έτσι κέρδισα την συμμετοχή μου στο πανευρωπαϊκό της Κύπρου, όπου βγήκα όγδοη.

Από την πολιτεία υπάρχει στήριξη στο οικονομικό κομμάτι, αλλά και γενικότερα;
Η πολιτεία δεν βοηθάει όσο θα έπρεπε, έχει ξεχασμένο γενικότερα τον αθλητισμό θα έλεγα. Πρώτον θέλει να ελαττώσει από τα σχολεία τις ώρες της γυμναστικής και της άθλησης γενικότερα. Ενώ επίσης δυσάρεστο είναι ότι σταμάτησαν να λειτουργούν πλέον αθλητικά σχολεία. Οικονομικά τα πράγματα δεν είναι καλά και δεν βοηθάει όσο θα έπρεπε η πολιτεία.

Έχεις κάποιους χορηγούς που να βοηθάνε οικονομικά;
Προσωπικά εγώ δεν έχω κάποιο χορηγό. Οικονομικά με στηρίζουν οι γονείς μου όσο μπορούνε. Επίσης ασχολούμαι σαν γυμνάστρια - προπονήτρια και προπονώ κάποιες ομάδες κι έτσι βγαίνει ένα χαρτζιλίκι, όχι πολλά χρήματα.

Θέλω να μου πεις για τις εγκαταστάσεις που προπονείστε εδώ στα Γιάννενα αν είναι καλές και τι προβλήματα αντιμετωπίζεται;
Οι εγκαταστάσεις στην πόλη μας θα μπορούσαν να είναι και καλύτερες. Στην αίθουσα που βρισκόμαστε στο Ε.Α.Ν.Κ.Ι.  τον τελευταίο χρόνο μπήκε θέρμανση, πριν δεν υπήρχε. Για την καθαριότητα πληρώνουν από την τσέπη τους οι προπονητές.
Τώρα θέλουν να μας μεταφέρουν σε μια καινούργια αίθουσα, η όποια όμως δεν έχει ούτε κατάλληλο έδαφος για άρση βαρών, ούτε τουαλέτες για τις βιολογικές μας ανάγκες, ούτε ντουζιέρες, ούτε μια βρύση να πλένουμε τα χέρια μας. Δεν υπάρχουν βασικά πράγματα, όπως επίσης θέρμανση, πως θα κάνουμε προπονήσεις τώρα μέσα στο χειμώνα εκεί;

Μεγάλους αγώνες άρσης βαρών θεωρείς πως μπορεί να φιλοξενήσει η πόλη μας;
Έχουν φιλοξενηθεί αγώνες αλλά σε εποχές με πιο καλοκαίρια, όχι τον χειμώνα. Σκέφτονται να φιλοξενήσουν κι άλλους αγώνες, αλλά χρησιμοποιούνται αποδυτήρια κι από άλλες αίθουσες για να γίνουν σωστά οι αγώνες.


Τώρα θα ήθελα να μου πεις την άποψη σου, όσον αφορά τα Μ.Μ.Ε. και τον απλό κόσμο που θυμούνται την άρση βαρών μόνο όταν φέρνει μεγάλες διακρίσεις π.χ. στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Αυτό ισχύει και φταίει πιστεύω ότι δεν προβάλετε όσο θα έπρεπε σαν άθλημα, όπως και άλλα αθλήματα π.χ. τοξοβολία, κωπηλασία, πάλη κτλ.. Επίσης όπως είπα και πριν φταίει πολύ και η πολιτεία που δεν ενημερώνει σωστά τα παιδιά και τους γονείς στα σχολεία. Πως θα ξέρει το κάθε παιδί τι είναι η άρση βαρών για να ξεκινήσει να ασχολείται αν δεν το ενημερώσει κάποιος από μικρή ηλικία;

Εσύ αλλά αθλήματα που γίνονται στην πόλη μας παρακολουθείς;
Όχι άλλα αθλήματα δεν παρακολουθώ, δεν προλαβαίνω. Ενημερώνομαι όμως και για άλλα αθλήματα, όπως τοξοβολία, κωπηλασία.

Τα σχέδια σου για το μέλλον ποια είναι;
Τα σχέδια μου προς το παρόν είναι να συνεχίσω να προπονούμαι για να μπορέσω να συμμετάσχω στον πανευρωπαϊκό που είναι τον Απρίλιο στην Κροατία. Γενικότερος στόχος μου είναι να ξεπεράσω όσο μπορώ τον εαυτό μου και να κάνω νέα ρεκόρ. Επίσης θα ήθελα να εξελιχθώ και σαν προπονήτρια πάνω στο αντικείμενο της άρσης βαρών, μιας κι έχω τελειώσει και ΤΕΕΦΑ. Με αυτό τον τρόπο θέλω να μεταδώσω τις γνώσεις μου για αυτό το άθλημα στα παιδιά, ώστε να το αγαπήσουν.

Τέλος πες μας τι εύχεσαι για το άθλημα της άρσης βαρών και για τον αθλητισμό γενικότερα;
Εύχομαι τα νέα παιδιά να πάνε σε συλλόγους και να ασχοληθούν με τον αθλητισμό, γιατί μόνο όφελος θα έχουν από αυτό. Για την άρση βαρών θέλω να πω ότι τους περιμένουμε να έρθουν να δοκιμάσουν πως είναι και το άθλημα των δυνατών, καθημερινά 5-8 στον σύλλογο του Σπάρτακου.















ΦΙΛΙΠΠΟΥΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου